Van harte welkom op mijn blog. Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat.
Misschien wil je mij ook wel volgen. Zo ben je gelijk op de hoogte van mijn nieuwe blogberichtjes.

X Tineke

donderdag 21 januari 2016

Nieuw project baby deken: Het begin...

Dag allemaal,

Vandaag start ik met een nieuw project. Vanaf 2014 volg ik de Facebookgroep Dutch Crochet, a Granny a day 2013.  De dames achter deze groep organiseren een Crochet ALong, afgekort een CAL, dit houdt in dat je samen haakt aan hetzelfde project en samen dus ook hetzelfde patroon volgt. Het is een project dat een aantal maanden duurt. Elke week worden er een aantal toeren op de groepen gezet. Hierdoor kun je elke week een aantal toeren haken en is het makkelijk bij te houden.

 In 2014 heb ik mee gehaakt aan een mooie deken. In totaal heb ik er één jaar overgedaan, toen was hij klaar, inclusief een rand en lekkere warme fleece aan de achterkant.

In 2015 is er ook een CAL geweest, maar daar heb ik niet aan meegedaan.  Dit jaar is er weer een CAL maar nu op de Facebook groep; Mix 'n Match Crochet Along. Eigenlijk had ik wel zin om weer mee te doen, maar ja ik heb al een mooie deken en ik wil graag dat wat ik maak toch door iets of iemand gebruikt wordt, of gaat worden. Nu hoopt onze familie (als alles goed mag gaan) in de loop van het jaar 2 x uit te breiden. En voor de ene nieuweling had ik al een leuk cadeau op het oog en in gedachten, maar voor de andere nog niet, dus daar ga ik nu een dekentje voor in de wandelwagen/wieg voor maken, zo kan ik toch meedoen aan de CAL 2016.

Dit is de kleurstelling die de ouders van gekozen hebben;

Met dus een begin van het nieuwe project. omdat dit maar steeds een aantal toeren per week gaan worden heb ik er nog wel een haakproject naast, maar daarover een andere keer wat meer.

Hartelijke groet,




Geen opmerkingen:

Een reactie posten